Kazandığında "marifet",
kaybettiğinde "karşı tarafın
şansı" dersin, olur biter!
***
Eski
zamanlarda bir Hint İmparatoru, SATRANÇ oyununu, yanında bir mektupla, hediye
olarak Pers İmparatoru’na gönderir.
Mektubunda
oyunla ilgili hiç bir açıklama yapmamıştır ama şöyle bir mesaj yazmıştır:
“Kim daha çok düşünüyor, kim daha
iyi biliyor, kim daha ileriyi görüyorsa, o kazanır. İşte HAYAT budur…”
Pers İmparatoru dönemin en bilgin veziri olan Buzur Mehir ile bu mesajı
paylaşarak, ondan bu oyunu çözmesini ve kendisinin de karşılık olarak Hint
İmparatoru‘na hediye edilmek üzere başka bir oyun icat etmesini ister.
Vezir,
haftalarca çalıştıktan sonra, gönderilen satrancın her taş hareketini ve oyunu
çözer.
Daha sonra
da on günde tavlayı icat eder ve İmparator‘a sunar.
Pers İmparatoru‘nun baş veziri Buzur Mehir
tarafından 1400 yıl önce tasarlanan tavla oyunu; dünyanın en popüler
oyunlarından biridir. Zaman kavramından
alınan ilhamla tasarlanan oyunun, zamana böylesine direnmesi son derece
etkileyicidir.
TAVLA bir tane olduğu için, YILI;
4 köşesi 4 MEVSİMİ;
Karşılıklı 6'şar hanesi yılın 12 AYINI;
Pulların toplamı (2x15=30) bir ayın 30 GÜN olduğunu;
Siyah-beyaz renkteki pullar GECE ve GÜNDÜZÜ;
Karşılıklı 12'şer hane (2x12=24) 1 GÜNÜN 24 SAAT olduğunu simgeler…
Hint İmparatoru’na, satranca karşılık olmak üzere tasarlanan tavla oyunuyla birlikte gönderilmek üzere, şöyle bir mesaj hazırlanır
TAVLA bir tane olduğu için, YILI;
4 köşesi 4 MEVSİMİ;
Karşılıklı 6'şar hanesi yılın 12 AYINI;
Pulların toplamı (2x15=30) bir ayın 30 GÜN olduğunu;
Siyah-beyaz renkteki pullar GECE ve GÜNDÜZÜ;
Karşılıklı 12'şer hane (2x12=24) 1 GÜNÜN 24 SAAT olduğunu simgeler…
Hint İmparatoru’na, satranca karşılık olmak üzere tasarlanan tavla oyunuyla birlikte gönderilmek üzere, şöyle bir mesaj hazırlanır
“Evet, kim daha çok düşünüyor; kim daha iyi biliyor
ve kim daha ileriyi görüyorsa, O kazanır. Ama biraz da şans gerekir. İşte HAYAT budur